Gerard van Grinsven maakte in 2006 de overstap van de hotel business naar zorgsector. Gerard van Grinsven was vice president en area general manager voor The Ritz-Carlton Hotel keten. Gedurende zijn carrière heeft Van Grinsven wereldwijd 20 hotels geopend.
Na meer dan 25 jaar ervaring in de hotel industrie verrijkte van Grinsven het ziekenhuis met een unieke expertise in service excellence. Hij werd president en chief executive van het Henry Ford West Bloomfield Hospital.
Gerard van Grinsven is drie keer beloond met de prestigieuze Malcolm Baldrige National Quality Award, twee keer vanwege zijn succes bij Ritz Carlton en een keer voor het Henry Ford Health System.
Gerard introduceert zijn filofie momenteel in de wereld van het Real Estate.
Gerard is een bekende pionier die betrokken was bij het transformeren van twee verschillende industrieën: gezondheidszorg en luxe horeca. Hij staat bekend om het aangaan van uitdagingen die anderen onmogelijk achten, met een reputatie voor het verheffen van merken, het koesteren van klantloyaliteit, het emotioneel betrekken van belanghebbenden en het stroomlijnen van operaties.
Gerard is van mening dat we consumentensegmentatie en maatwerk moeten creëren, emotionele banden moeten opbouwen en afstand moeten nemen van het ‘one-size-fits-all’-model van zorgverlening. Net als andere consumentenorganisaties gelooft hij dat we mensen moeten behandelen als gewaardeerde en gerespecteerde consumenten, niet op basis van ziekte of betaling, maar op basis van de behoeften van patiënten en consumenten en hun voorkeursbetrokkenheid.
Ondernemende CEO met vooruitstrevende ervaring in operationeel leiderschap. Bekwaam in het identificeren en implementeren van procesverbeteringen om efficiëntie, productiviteit te stimuleren en marktpenetratie te maximaliseren. Trots lid van teams die een ongekende twee Malcolm Baldrige National Quality Awards hebben gewonnen bij The Ritz-Carlton Hotel Company in 1999 en het Henry Ford Health System in 2012. Tijdens zijn ambtstermijn bij Cancer Treatment Centers of America leidde Gerard de organisatie om gerangschikt te worden vierde van de 42 nationale ziekenhuissystemen, gevolgd in de YouGov BrandIndex “Best Brand” -enquête.
Een hoog aangeschreven spreker, communicator en schrijver over de volgende onderwerpen: het stimuleren van groei, kwaliteitsresultaten en winstgevendheid door klantenservice van wereldklasse, de toekomst van de gezondheidszorg en het creëren van een fundamentele patiënt- en consumentenervaring in een tijdperk van op waarde gebaseerde aankopen.
1972 – 1978
Havo Oud Vroenhoven, Maastricht
1978 – 1982
Hogere Hotel School Maastricht
November 1983 – maart 1985
Coffee Shop Manager, Holiday lnn Marble Arch London, Verenigd Koninkrijk
Maart 1985 – Juni 1986
Restaurant Manager, The Mandarin Oriental Jakarta, Indonesië
Juni 1986 – september 1988
Assistant Food and Beverage Director, The Oriental Bangkok, Thailand. Vervolgens vergelijkbare functies In Hong Kong, Manilla, Berlijn, Seoel
1996 – 2002
Verantwoordelijk voor de opening van 20 Ritz Carlton Hotels wereldwijd
Februari 2002 – mei 2006
Area General Manager en Vice President, The Ritz-Carlton Hotel Company LLC, Verenigde Staten
2006-2013
Directeur Henry Ford West Bloomfield Hospital, Detroit
2013-2016
CEO American Cancer Treatment Centers